Wednesday, April 6, 2011

Hai hai..Bye bye

Salam,

Satu petang tu, sedang saya membelek blog saya, tiba-tiba ada ahli keluarga bertanya. "Kenapa kau nak ada blog?, Kau nak cerita apa?, Kau nak carik glamor ke?" Sinis sekali bunyinya. Sedangkan dari hari pertama saya bagitau blog saya, dia tak pernah melihat apatah lagi membaca.

Emm.. Kalau saya glamor, kenapa? tak happy kalau keluarga sendiri orang popular?hehehe. Kalau saya nak glamor, saya tak memilih duduk diam dan menjadi Invisible Mommy macam ni Ok!

Bukan dituju pada keluarga saya, malah pada sesiapa pun, kalau kamu tak mahu membaca, saya tak kisah. Lupakan dan tinggalkan dan berlalu pergi. Kamu Betul! Tak ada apa yang penting dan tak ada apa-apa yang rugi kalau tak membaca blog saya. Rugi masa kamu, mungkin.

Sebelum ini, bila saya membaca blog seseorang, saya rasakan ini adalah satu dunia yang ajaib. Kita boleh meluahkan perasaan, pendapat dan dapat mengeluarkan segala kekusutan fikiran. Tak perlu berfikir, sama ada orang akan tertidur semasa saya bercerita, tak terfikir orang lain akan mencebik bila mendengar cerita saya. Tak terasa dengan rakan-rakan yang mengata di belakang kita tanpa sedar.

Rupanya, saya tak dapat lari dari manusia seperti itu. Saya harus sedar, selagi dinamakan manusia, sesiapa pun boleh menjadi sinis dan negatif.

Saya tak mahu orang lain terpaksa membaca sampai mengabaikan kerja pejabat, abaikan anak-anak. Blog ini adalah hal saya. Saya andaikan seperti rumah. Bila kita di jemput, silakan lah, datanglah. Tapi, kalau tak mahu datang, tak perlu timbul bermacam-macam soalan pada tuan rumah. "Kenapa aku kena datang? Menarik sangat ke? Penting sangat ke? Sudah..Cukuplah! Tutup mulut dan Diam!

Bye!

2 comments:

  1. Biar apa orang nak kata, yang penting Allah tau niat dan perasaan kita...macam saya, walaupun saya tau tak ada orang yang nak baca blog saya, saya tak kisah...ini minat saya

    ReplyDelete
  2. hehe, kalo blog umi, sume org suke, bleh tgk resepi yg best2 tu. Ye laa umi, blog kita, suka hati kita laa kan.

    ReplyDelete