Sunday, March 13, 2011

Pasar Ahad & Upin Ipin

Yeayy..Hari Ahad, bangun awal pegi Pasar Tani kat Stadium Shah Alam tu. Saya suka pegi sana tiap-tiap minggu. Saya suka tengok macam-macam jualan kat situ, cuci mata tengok tudung-tudung, baju-baju, barangan dekorasi rumah. Yang penting harganya murah-murah (saya suka lah..). Bila dah banyak sangat,tak tau pulak nak beli apa. Sibuk nak cari yang murah, nak cari yang lagi cantik, sudahnya sampai kehujung tangan kosong lagi. Saya tak boleh fokus lah kalau ada banyak sangat barang. Kalau nak cari tudung, nanti tiba-tiba masuk kat gerai yang jual baju pula, lepas tu menyinggah di gerai yang jual kainlah, jual bantal lah, cadar semua.

Saya ajar anak saya pakai baju yang murah-murah juga. Dah laa dia suka tumpahkan susu kat baju. Dalam sehari sampai empat ke lima kali jugaklah kena tukar baju dia ni. Kalau tak, berbau cheese. Cheese..umm..yummyy. tapi kalau kat baju, is No.. No.. Yaiiksss!!


Baju ni di jual longgok-longgok. Kena rajin pilih sikit laa, ramai pulak orang kat situ. Sehelai RM2, seluar pun harga sama jugak. Baju dengan seluar tu asing-asing. Jadi saya beli tiga helai baju dan tiga helai seluar, semuanya RM12. Ok lah tu duduk rumah. Ada sesiapa yang allergic dengan baju murah?? Saya No hal!


Tengah jalan-jalan terjumpa pulak diaorang nih. Yang mana satu Upin ek? Anak saya macam excited je tengok. Dress up anak pun macam sama je.(Invisible mommy, memang takde kat gambo.)

No comments:

Post a Comment