Monday, March 7, 2011

Jalan-jalan dan Durian Pancake..

Aktiviti hari minggu, kitaorang jalan-jalan kat Berjaya Times Square. kalau pegi KL kat tempat yang boleh di tuju kat sini je laa. Harga pun murah-murah. Kalau ke Mid Valley tu pun ok lagi laa. Menjengah ke JUSCO je laa..heheh.  Dah lama tak pijak KLCC ngan  Pavillion tu, kalau ada duit, cepat laa kopaknya duit hubby tu. Kalau duit takde kang, menangis melalak-lalak laa saya sampai rumah kalau tak dapat beli apa-apa. Saya tak de istilah window shopping ye. Kalau setakat nak tengok-tengok je, buat sakit hati je tengok orang lain membeli belah tu, baik duduk rumah je layan Playhouse Disney dengan Agharr. Tak pun kalau nak jugak jalan-jalan, kami beriadah kat Tasik Titiwangsa ke, Taman Tasik Perdana ke, sampai ke City Park Seremban 2 pun kitaorang belasah gak. Bagus aktiviti ni, selain menenangkan fikiran, boleh jugak menyihatkan badan (Statement tak boleh blah punya..)

Last, dah penat tu, menyinggah jap kat Sweet Chat Cafe, melayan Durian Pancake. Kalau di tanya saya yang memang pecinta makanan ni, saya tak pernah ada istilah tak sedap. bagi saya semuanya sedap-sedap belaka. dah order sampai empat set Durian Pancake tu, satu pun gambar tak ambik, terpaksa order lagi satu, mulut pun dah bau durian. Taaadaaa!!


Yang lain-lain pun saya suka jugak tapi tak ingat laa nama dia, satu tu Manggo Mountain rasanya. Cuba teka yang mana satu. hehe. kelakar pulak sebab sebelum ni tak pernah amik gambar makanan lagi. Kalau gambo tak clear. Sorry, salahkan camera ni, Apasal blur??? macam tuan dia jugak.


Tengok!! gigih saya ambil gambo. air dah terminum sikit, tapi still nampak penuh. Padahal kat tepi meja penuh pinggan kotor kitaorang. Dah habis semua licin, kalau ada terperasan mint leaves kat durian pancake tu pun habis saya telan. Lemon slice kat tepi gelas tu pun saya sebat jugak. haha. Sekarang boleh tengok hasilnya.. semua licin ngan meja comot. Teruk betol perangai.


 Bila laa nak jalan-jalan lagi..

No comments:

Post a Comment