Friday, March 11, 2011

Cari Pasal di Opis

Adooii. Busy sikit minggu ni kat opis. Report nak kena hantar sebelum 15 hb ni. Job sheet pun tak filing lagi, hari-hari makin bertambah, menyemak meja je. Teruk laa saya ni, padahal admin je.  Tapi, mengaku aje lah wei.. salah saya jugak. Ni semua kerja saya sejak bulan lepas. Masa bos cuti Chinese New Year hari tu, saya sibuk mencari template free nak buat blog. Lepas tu sibuk layan internet laa. Youtube laa.satu kerja pun tak jalan. Kat rumah sibuk main-main dgn anak. Bila dah tengah malam nak online pun mata dah ngantuk. Tempat saya kat opis ni, strategik sungguh nak meng'ular'. Port hujung kat tepi dinding ni, macam-macam saya buat. Bila bos datang, menggelabah buat-buat busy.

Ntah laa. Bila kat opis je, mula lah tangan ni menggatal nak Google pasal fashion laa, recipe laa, home design. Tapi rumah macam tongkang pecah jugak, Menyalin resepi pun oven tak berasap jugak. Kalau kat Youtube tu, sibuk laa tengok make up tutorial. Sampai dah tak tau nak tengok apa. Sekarang saya dah sibuk menyampuk-nyampuk kat blog Melur Jelita. Ye..ye laa..memang saya yang salah. Padan muka!.Sekarang kerja ni macam tak berkurang je. Nnt esok pagi ada laa kat atas meja saya kerja lain lagi. Malas je nak pergi kerja. Bangun pagi je, Tak de mood.

Tapi, bila saya fikirkan balik, dah lah saya yang salah, lepas tu nak membebel-bebel, bising-bising bagai. Ramai orang yang sibuk nak cari kerja, tapi tak dapat. Sekurang-kurangnya walau gaji yang saya dapat ok, ok je tahapnya, at least berjalan dan bertambah jugak EPF saya. Sikit-sikit lama-lama jadi banyak. Tunggu ape lagi!! tak reti-reti lagi nak bersyukur??Alhamdulillah,  buat keje cepaattt!!.

Photobucket

Ni meja saya kat opis. Ambik gambar guna handphone sorok-sorok. Masa ni pegang hp pun paras bahu je..1, 2, 3 snap.. Kalau ambik gambar jauh sikit boleh nampak bersepah ni. Sebenarnya kat drawer saya ada lagi yang saya sorok. Lepas kat meja dah clear, baru saya keluarkan yang lain sikit-sikit. Saya rasa nampak ok je kan close up macam ni.

Esok Jumaat! Yeaayy.. Sabtu , Ahad cuti. Nak pegi mana???

No comments:

Post a Comment